söndagen den 6:e januari 2008

Mitt horoskop för 2008

Jag bestämde mig för att kolla upp hur mitt kommande år kommer att bli. Det skadar ju inte att vara förberedd.

Jag börjar dock med att kolla hur förra årets horoskop lyckades.

2007: Expressen - Årshoroskop av Li Larsson

"Många trådar knyts ihop under året, du når viktiga mål och kan känna dig nöjd med dina insatser."
Vilken detaljrikedom! Kan ju inte stämma med vem som helst? Jag är imponerad...
"Kanske du firar med en långväga resa till vintern?"
Kanske? Nä, inte ens en kanske-resa blev det.
"Kärleken är mer lågmäld än häftig och omtumlande i år. Det är kanske inte så upphetsande, men du känner dig trygg. Är du singel flirtar du bäst i augusti."
Ja, det stämde nog ganska bra det. Påståendet var dock rejält allmängiltigt.
"Nu kan du gå in för att spara och jobbar kanske extra för att öka på kontot. Vill du tippa har du vinstchanser i mars."
Nope inget extrajobb eller sparande. Missade nog att tippa i mars, så de vinsterna såg jag inte röken av.
"Se upp för: Att slarva med dokument."
Ok? Finns det vissa som inte ska se upp med detta?
Jaja, det där sa mig föga. Men kanske lyckas astrologen bättre för år 2008?

Här kommer de nya spådomarna.

2008: Expressen - Årshoroskop av Li Larsson
"Du jobbar hårt men unnar dig att njuta och ha kul mellan varven. Dina inkomster är goda och spenderas gärna på lyx och nöjen och kanske också en ny inredning hemma!"
Hmm... Där ser man. Bara att vänta på en rejäl löneförhöjning alltså. Chefen får se upp - jag har stjärnorna på min sida.
"Kärleken kan hamna lite vid sidan om i år, nu har du så många andra spännande projekt på gång. Du är förvissad om att den rätte ändå dyker upp när den ska."
Kan hamna vid sidan om? Vad är detta för spådom? Och den rätte? Ska jag överge min fru för en kille?
"Möjligheter till snabba klipp kan dyka upp, men det mesta får du själv jobba ihop. Du drar in slantar genom flit och plikttrogenhet men har tyvärr inte tur i spel."
Kan igen?
"Se upp för: Att köpa grisen i säcken"
Ok, det ska jag se upp med. Jag köper den i lådan istället.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Asså du e ju seriöst dum i huvet om du tror att en astrolog skriver saker som passar alla till 100%
Astrologi handlar om saker som troligen kan inträffa, eller saker som du kanske borde satsa på för det hade passat dig vid vissa perioder.
En astrolog är inte samma sak som en spåkärring.
Själv tror jag inte ett dugg på det, men jag tycker inte man ska uttala sig om man inte vet nånting om det.

Pekka S sa...

Astrologer tror sannolikt inte att allmänna tidningshoroskop passar på alla till 100%. Jag ville helt enkelt poängtera att dessa horoskop inte stämde på mig och i den mån de gjorde det var pga en extremt vaghet öppen för fri tolkning.

Jag tror mig inte vara doktorand i astrologi (vad de nu skulle innebära) men lite koll har jag.

Zoltan sa...

Borde inte varenda astrolog vara miljardär?

Asså, ja ba frågar...de skulle ja va om ja va astrålåg.